Thursday, May 27, 2010

KISAH AKU

22 Mei 2010, Sabtu, 11pagi, Metro Maternaty Klang...aku jumpa gynae untuk buat check - up prepair for iui....Perjalanan check up amatlah mudah sebabnya aku dah ada rekod di Metro Maternaty , Banting.Jumpa doc..doc scan ..nak tengok keadana rhaimm...doc kata rahim ok..normal...then doc kata nak buat check salur fallopio....masa doc masukkan salur dalam tu aku relax lagi..tak rasa apa....bila nurse start suntik air dalam tu..perut aku dah rasa perit...rasa macam air berkocak dalam telinga dan rasa air mengalir dalam badan...lepas buat tu aku relax lagi....steady jer...then aku kuar bilik tu dah rasa sakit dah...ngilu dan rasa macam kena pulas jer perut aku..rasanya macam aku keguguran kali pertama dulu..macam ada satu benda yang nak keluar dari dalam perut...then aku check breast cancer..semua result aku ok..tiba giliran suami aku kena buat sperm count..aku teman dia dalam tuh...apa kitaorng buat xyah citerlah...lepas kitoarnag selesai..turun bawah bayar...keluar jer dari Hospital tu...perut aku sakit sangat macam dipulas-pulas...badan aku sampai mengigil taha sakit..tuhan jer yang tahu..aku rasa nak nangis masa tu jugak...Bila sampai umah malam tu aku cakap kat hubby kenapa kita perlu lalui semua ni..kesakitan ini..tak tertanggung rasanya aku menahan kesakitan...orang lain nak mengandung tak perlu lalui semua ni..memang aku rasa sedih sungguh hari tu...

4 comments:

KINA said...

JANGANLA sediah2 ana.... lain orang lain dugaannya..hadapi ngan tenang k..

blackroses said...

tq kina...
still now xbleh lupa rasa sakit tuhh....
kesannya sampai piriod keluar balik dan jadi cycle baru...doc kata cycle dah jadi baru...till now xhabis lagi pirod dari hari buat tu....dah 6 hari dah masih kuar darah hitam pekat

Norhadar Taharuddin said...

.:: Erkkkk!!! HSG mmg camtu ek??? Takut la plakkkk... ::.

blackroses said...

lain orang lain kesannya dok...sebab tanya kyra dia kata tak rasa aper2...tapi jangan risau doc akan kasi ubat tahan sakit..cuma bila kesan ubat tu hilang..sakitpun datang.....