Thursday, May 19, 2011

RUMAHKU DIMASUKI PENCURI


Alahai tajuk entri ni menyedihkan. Hari ni kami suami siteri pergi kerja macam biasa. Hubby jam 6.30 dah keluar. Aku pulak jam 7.20bergerak ke sekolah. Balik sekolah aku singgah rumah mak yang dekat dengan sekolah. Makan tengahari di sana. Entah kenapa hari tu aku rasa nak bawak kereta laju-laju balik ke rumah. Suasana hati dari pagi rasa tak selesa. Sampai ke rumah aku bukak pagar dan mangga pagar macam biasa. Tapi yang buat aku pelik gril pintu renggang tapi mangga pintu elok je tergantung. dan tombol pintu telah tercabut dan pintu terkuak sedikit. Bederau darah aku. Sah, rumah aku kena pecah. Aku terus call en. ahbie, dan meminta dia pulang dengan segera. Sementara itu aku tak berani masuk ke dalam rumah dibimbangi pencuri masih ada di dalam rumah. So, aku tunggu jerlah dekat luar ka sampai ahbie balik. Tak boleh nak berpikir aku terus telefon 999 melaporkan kejadian yang berlaku. Sejurus kemudian en ahbie pulang dan jiran tetangga semua datang ke rumah kami. Polis dari Ibu Pejabat Polis Banting juga datang.

APA YANG HILANG ?
TV Plasma kami
Mini Lappy aku.
Kasut badminton ahbie
Duit aku dalam tabung...
kamera olympus

BAGAIMANA KEADAAN DIDALAM RUMAH?
Berselerak teruk terutama di bilik tidur, semua pakaian diselerakkan.

TINDAKAN POLIS?
Mengambil gambar dan kesan cap jari yang ada di merata-rata tempat

PERASAAN AKU?
Sedihlah wei..tapi tak nangis..terkedu dan kelu seribu bahasa..

mujurnyalah kan..en ahbie bawak lappy dia pergi kerja hari ni...lappy aku plak tinggal kat rumah...kalau tak dua-dua selamat. yang buat aku terkilan mereka selerakkan al-quran dan surah yassin dan juga air yassin..hei setan..ko langkah air yassin aku..patah riuk kaki ko nanti...ko tengoklah..kena langgar dengan kereta..

*TERIMA KASIH KEPADA JIRAN TETANGGA DAN KEPADA RAKAN SETUGAS EN.AMINUDDIN SARMIRAN, merangkap Naib Pengerusi Kelab Guru yang beberapa kali datang ke rumah kami memberi sokongan..jasamu dikenang.

22 comments:

forever love said...

saba ye kak.. umah atq pernah kene pecah masuk masa ramadhan lagi..

Freaky said...

sabar kak. serahkan kat polis.. nanti kene tangkap la tu.

Baca cerita seram malam ni

blackroses said...

tq atq adn freaky..huhuhuhuhu....stress juga..tapi air mata tak terkeluarpun...paling sedih hubbylah..sebab dia yang beli barang2 yang hilang tu...mini lappy tu hadiah besday

Jie Othman said...

sabar ek,,insyaallah dorang akn trima balasan..ujian dr Allah tu..

blackroses said...

tq jie

EYFAalias said...

hm. Bawak sabar banyak-banyak. Nasib baik masa kejadian berlaku akak xde kat rumah. kang takut akak pulak di apa-apa kan. Orang sekarang ni tahu ajelah. Pikiran tak waras. Sabar k kak? Allah sayang kite sebab tu Allah uji kite =)

Nour Akmal said...

la..kena masuk pencuri ke?
kat kg saya pun kak asyik kecoh rmh masuk pencuri je..

manusiabiase said...

perghh!!!!sayang tu tv plasma

blackroses said...

@eyfa: memang syukur...harta boleh cari..nyawa..ermm

@akmal : aa dik...akak balik kerja semalam baru pasan..

@manusiabiase: apa boleh buat..dia nak tv tu

rara pinkmafia said...

ya Allah,besarnya dugaan akk.sabar eh kak.moga akk dpt balik brg2 akk tu...

akk jgn seday2 taw.

blackroses said...

tq rara

rebecca melessa said...

perh!byk nye ilang..sabo ye kak..baca yassin byk2 spy pencuri 2 rasa x sng duduk :)

blackroses said...

tulah pasal dear...doakan ada keajaiban

nureenina said...

sabar ek...naseb baek xde cedera~ alhamdulillah

blackroses said...

tq nureenina

cik eira said...

huhu eira pon pernah kena tp plg best time tuh eira dgn kawan2 tgk tidur kat ruang tamu , nasib baik tak di apa2 kan . rumah sewa kan , habis la laptop semua . nth mcm mana boleh sorg pon tak sedar :|

**being 260 hee :)

Puteri Kasih said...

sabar ye akak..semua ni dugaan..semoga pecuri tu berjaya ditangkap

umialya said...

salam kenal

sabar eh, pandai dorang ni wat benda ni org g keja.. agaknya demo dok memerhati lama daa

nida-razak said...

sabar ye kak...kalo pencuri tu selamat kat dunia ni pon..belum tentu dia selamat kat akhirat nanti..

blackroses said...

tq pu3 kasih,umialya dan nida...

i am the 0ne said...

sabar ya kak..smoga org tu akan ditangkap secepat yg mungkin..

blackroses said...

tq dear