Friday, May 27, 2011

TIPS MENGEMPISKAN PERUT OLEH KEVIN ZAHRI




(gambar ehsan en.googles)
Mr.Kevin siapa yang tak kenal..ekekke..banyak tips dia..patutlah badan dia cantik..jelous i tau..dan masih rindukan zaman ber'gym'. yerlah..mana nak pi..siapa nak teman..en.hubby bz dnegan kerja..sudahnya dia belikan 4 in 1 untuk aku supaya gym denkat rumah..apa kesudahannya?...terlantar sepi di bilik atas..kenapa? aduyai..en hubby..dah 2 tahun kit apindah..tapi tak pasang2 lagi 2 in 1 tu..walaupun beli second tapi masih elok..treadmill pulak...ermm..2 bulan sekali aku guna...layannnn...tapi nak kulus.
  1. Penting kualiti daripada kuantiti! Tidak perlu melaku beratus-ratus sit ups setiap hari! 1 ataupun 2 sessi seminggu dengan latihan berkualiti adalah lebih baik. Don’t overtrain.

  2. Untuk merangsangkan otot abs anda setiap sessi, pelbagaikan latihan abs ! Gunakan latihan yang berbeza untuk latih abs daripada sudut yang berbeza. Bahagian abs termasuk, upper, mid, lower dan obliques.

  3. Fokus kepada contraction otot abs semasa latihan! Make sure its your abs that is doing the work dan bukan bahagian otot yang lain (back, leher dll).

  4. Fokus kepada pernafasan. Hembus nafas ketika “exertion” (ataupun ketika melakukan “crunch”). Ini akan membolehkan anda contract otot abs dengan sebaik mungkin

  5. Untuk sessi workout abs, lakukan 2-3 latihan yang berbeza. Sebagai panduan, stick to 3 set bagi setiap exercise dan 15-20 ulangan (reps) bagi setiap set!

  6. Latihan abs yang terbaik tidak akan menolong anda untuk kempiskan perut selagi adanya lapisan lemak antara otot dan kulit!

  7. Penjagaan makanan adalah mustahak untuk memeliki http://www.blogger.com/img/blank.gifbahagian perut yang cantik! Elakkan makanan berminyak, garam. Minum banyak air dan pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang.

  8. Look after your calories. Seperti mana yang saya katakana dahulu, anda harus create calorie deficit untuk membakar lemak berlebihan!

  9. Latihan cardio ataupun bersukan adalah cara yang sesuai untuk membakar calorie berlebihan! It also makes dieting easier as kita tidak perlu jaga pemakanan dengan terlalu rapat!

  10. Jika anda telahpun kurangkan lemak badan tetapi tidak lagi nampak abs yang cantik, kurangkan pengambilan sodium (yang takung air badan) dan make sure semasa latihan, abs are fatigued. Tingkatkan ulangan ataupun beban jika perlu!


(gambar ehsan en.googles)

tips ini diambil daripada KEVIN ZAHRI

10 comments:

MaiRa QuEeN said...

nk cbe la...hhuhu...dh la gemmuk sngat...penat dh dgar ps ckap maira gemuk..sadis...huhuhu..

http://ctqueen.blogspot.com/2011/05/jom-join-bloglist-penceloteh-comel.html

jemput join bloglist maira ye sis..

blackroses said...

jom..akakpun nak try..

Nour Akmal said...

wahhh..ade tips lah kat cni..
kne try ni...=)

blackroses said...

jom...

riffzam said...

terima kasih atas info ni! :)

blackroses said...

welcome

Zainal said...

salam..

tips yang baguih...

saya dah alam tinggal...skang pun dok buat sekali sekala jer...nak kna mula balik nih

blackroses said...

ce cube..ce cuba

JIJI YU said...

aku just wat situp due ratus sehari tu pon susah lagi nak menten..

blackroses said...

200 sehari..wow...sure ke?