Monday, June 13, 2011

BUATMU IBU :AEMAN

Muzik-muzik..esok nak ajar lagu ni. Harap-harap mereka(tahun 3 dan tahun 4) diornag sukaLagipun banyak mesej dalam lagu ni.
Hasil tayangan video ni banjir sekolah..meleleh air mata budak-budak ni nangis..erkk...teacher tak sengaja..sorry yer..nak kasi korang insaf sikit
Artist : Aeman

Lirik Lagu : Aeman - Buatmu Ibu

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu



6 comments:

cucu umie said...

ayiw suka lagu aeman nie..meang best sgt2 and banyak makne tersirat

Freaky said...

wah lagu lama ni :D

nurul atiqah said...

serious sedih lagu neh. sebak didada bergenang dimata. *eh, pantun lah. haha ^^*

forever love said...

suke jugak lagu nie.. sayu je dengar

blackroses said...

@cucu umie..best kan..
@freaky...aa lagu lama..evergreen
@atiqah..memang sedih

blackroses said...

yupp dik..sayu jer...