Monday, June 7, 2010

APPOIMENT GYNAE


UPDATES Checkup to gynae.Bila aku nak buat LABELS Fertality ni mesti aku rasa sedih....sedih sebab xsampai 2 bulanpun lagi usia perkahwinanku nak masuk 4 tahun. Ok, back to gynae.Semalam aku bangun awal pagi...kul 9 aku gerak pergi METRO Maternaty Banting. Doktor bertugas hari tu adalah Dr. Murad. Satu- satunya doktor melayu yang ada di METRO Banting. Doc buat TVS untuk check keadaan telur. sebelah kiri telur masih tak respond dengan clomid..tapi sebelah kanan telur ada yang saiz 18,13 dan 12.doc anggarkan telur yang scan masa day-11 dengan saiz 13.2 tu dah grow jadi 18 dan berdasarkan bentuknya telur tersebut telah pecah.Aku tanya doktor adakah telur yang 2 biji besar tu akan mengalami ovulution juga(maksudnya pecahlah) sebab setahu aku ovulution sekali jer. dok kata normal memang perempuan alami sekali jer ovulution. Tapi kita berharap yang telur tu akan pecah takpu doc boleh beri satu injection untuk pecahkan telur tu dan dia tanya sama ada aku nak buat iui.Aku tanya dia balik..based on my hubby result tu valid atau tidak aku nak buat iui...nanti membazir jer aku bayar tapi tak jadi. so aku mintak dengan doc biarlah result suami aku ok dulu barulah aku nak buat iui. doc pun setuju juga.

No comments: