Tuesday, May 3, 2011

ENSIKLOPEDIA SAINS DAN AL-QURAN:BUKU PERTAMAKU




Ensiklopedia ini adalah buku pertama tulisan saya.Alhamdullillah..pada akhir 2009 saya mendapat tawaran menulis buku ini daripada seorang teman Norhadar Taharuddin. Beliau yang merupakan editor di syarikat buku tersebut menawarkan saya untuk menulis buku tersebut. Hasil perbincangan satu pasukan penulis saya bentuk bersama 3 orang rakan guru yang lain. Bonus bagi saya pada ketika itu kerana pengalaman mengajar subjek sains selama 7 tahun menjadikan sains dan saya begitu sebati dan sinonim seterusnya melenyapkan seketika gelaran guru bahasa. Sejak dibangku sekolah menengah lagi Sains merupakan subjek kegemaran saya. Enseklopedia sains ini diterbitkan dalam 6 jilid yang mana kulitnya sangat berkualiti tinggi sehingga dkatakan air tertumpah diatasnya tidak memberi kesan apa-apa. Sangat menari ilustrasi sentuhan syarikat penerbitan terhadap buku ini yang mana ia menjadikan buku ini senaskah bahan ilmiah yang sangat berpatutan dimiliki.Sekitar April 2010 begitulah selesainya penulisan buku ini dan telah dapat dijual dalam 1-2 jilid ketika di Pesta Buku Antarabangsa tahun lalu. Doakan saya agar dapat terus berkarya dimasa akan datang dan semoga bakat serta minat saya ini tidak berhenti setakat disitu.AMINNNNN.

No comments: